Pertamanya, alhamdulillah Allah masih memberi kita kesempatan utk mengetuk kembali gerbang Ramadhan stlh setahun kita tinggalkan. Semoga hari-hari yg mendatang di dalam bln ramadhan ni dapat kita penuhi dgn apa jua amal kebajikan dan semoga ianya diterima-Nya.

Utk post kali ni, saya still akan sentuh bab cinta, hehe...ramai gak complaint, napela asyik cintan-cintun je ni. Basically, bg saya, saya lebih prefer ckp bab ni, sbb nk ingtkan diri saya terutamanya. Saya cuma manusia biasa, iman taktaula senipis ape, ntah2 lg nipis dari kulit bawang, huhu...anytime je boleh terpeleot...huhu

okla....

Semalam( 7 Sept ) saya ke bandung, singgah BIP(Bandung Indah Plaza), singgah kedai buku kat 3rd floor kot kalau tak salah, terus ke kawasan novel. Bahagian tu betul2 depan pintu dia, so mmg wajib la singgah situ dulu. Then tgh belek2 novel2 tu, saya ambil satu buku ni, nipis, tak ingt tajuk dia, tapi dekat belakang tu ade satu dialog, dan perkataan yg paling segar dalam ingatan saya berkenaan dialog itu ialah " BERCINTA UNTUK SURGA " .

First skali, jgn salah sangka. ia tak bermaksud bercinta sebelum kahwin. Kalau tak salah saya dialog dia camni, dialog antara seorang bapa dengan anaknya, lelaki : " Anakku, mungkin skrg tlh tiba waktunya utk kamu mencari seorang teman, seorang teman yg sejati, teman yg dapat kamu kongsi segala,dan yg paling penting teman yg bisa kamu ajak bercinta untuk surga ".

ok now, lets start~~~




0 comments: